تحولات منطقه

رئیس دادسرای فرودگاه مهرآباد ضمن تشریح بیشترین و کمترین تاخیرات شرکت ها در بهار امسال، گفت: در پروازهای اربعین نباید کمترین نارضایتی هم داشته باشیم.

اعلام جزئیات پروازهای اربعین و میزان تأخیر شرکت‌های هواپیمایی در بهار امسال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش خبرگزاری قدس‌آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور به منظور فراهم شدن تمهیدات پروازهای اربعین در مشهد مقدس برگزار شد.

* میزان تاخیرات شرکت های هواپیمایی در بهار امسال

در این مراسم عباس فرزادنیا، تاخیرها و ابطال پروازی در شرکت‌های هواپیمایی را یکی از آسیب‌های موجود ارزیابی و اظهار کرد: تاخیرات پروازی ۱۶ شرکت هواپیمایی در سه ماهه سال جاری نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است.

وی تاخیرهای شرکت هواپیمایی آسمان در سه ماهه اول امسال را ۴۴۵ ساعت، شرکت هواپیمایی وارش را ۱۷۷ ساعت، شرکت هواپیمایی چابهار را ۱۷۱ ساعت، شرکت هوپیمایی کیش ایر را ۱۶۷ ساعت، شرکت هواپیمایی تابان را ۱۰۹ ساعت، شرکت هواپیمایی ایران ایر تور را ۱۲۲ ساعت، شرکت هواپیمایی ساها را ۱۰۶ ساعت، شرکت هواپیمایی کارون را ۱۷۲ ساعت و شرکت هواپیمایی قشم به عنوان کمترین تاخیر را ۷۷ ساعت اعلام کرد. 

رئیس دادسرای فرودگاه مهرآباد اضافه کرد: مدیران کل فرودگاه‌های استان‌ها نظارت خود را بر پروازها به دقت اعمال کند تا حجم تاخیرات به مرور کاهش یابد.

وی برنامه ریزی و نظارت کامل ۳ جانبه شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها در آستانه اربعین حسینی جهت انجام پروازهای به موقع را با اهمیت دانست.

فرزادنیا برخورد دادستانی با اخلال کنندگان عرضه بلیت هواپیما را مستمر دانست و تصریح کرد: تاکنون ۵۰ سایت فعال و موثر در عرضه را شناسایی و رصد کرده‌ایم و نسبت به انسداد ۲۶ مورد از این سایت‌ها با همکاری معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور اقدام کرده‌ایم.

فرزادنیا از احضار یکی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی به دادسرا خبر داد که در هفته آینده مراحل تفهیم اتهام به وی طی خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تامین کامل امنیت خودروهای زائران در پارکینگ فرودگاه‌ها از مدیران حاضر در جلسه درخواست کرد تا نظارت مستمر را در این راستا به عمل آورند.

* در پروازهای اربعین نباید نارضایتی رخ دهد

وی از انسداد ۱۷ سایت مجاز و غیرمجاز فروش بلیت هواپیما خبر داد و گفت:‌ در مبارزه با سایت‌های سودجو و منفعت‌طلب فروش بلیت هواپیما، ایرلاین‌ها نیز باید بابت فروش غیرقانونی بلیت ها پاسخگو باشند.

رئیس دادسرای فرودگاه مهرآباد با تاکید بر توجه به ویژه مدیران فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها نسبت به کاهش تاخیرهای پروازی اظهار داشت: بسیاری از ایرلاین‌ها مسئولیت اعزام را برعهده می‌گیرند اما متاسفانه مدیریت لازم را ندارند و منجر به تاخیر و ابطال‌های زنجیره ای می شود که در این زمینه باید مدیران فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها، هوشمندی، نظارت و مسئولیت‌پذیری بیشتری را داشته باشند تا در زمینه پروازهای عملیات اربعین شاهد کمترین نگرانی و نارضایتی زوار حسینی باشیم.

وی با هشدار نسبت به شکل‌گیری بازار سیاه فروش بلیت به‌ویژه در زمان اعزام و بازگشت زوار اربعین حسینی افزود: بازار زیرزمینی و مافیایی در زمینه فروش بلیت به‌ویژه در ایام اربعین حسینی شکل گرفته است که در این راستا اقدام وزیر راه و شهرسازی نسبت به ممنوعیت فروش بلیت چارتری شجاعانه بود.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه تعداد سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما ۳ برابر سایت‌های مجاز است، از انسداد ۱۷ سایت مجاز و غیرمجاز سودجو خبر داد و بیان کرد: ۴۹ سایت فروش بلیت را بررسی و ۴۹ درگاه مالی و مدیران آن‌ها نیز شناسایی و در همین راستا ۴ درگاه مالی نیز مسدود شده است.

وی خطاب به ایرلاین‌ها هشدار داد:‌ در زمینه مبارزه با سایت‌های سودجو و منفعت‌طلب فروش بلیت هواپیما، ایرلاین‌ها نیز باید بابت فروش غیرقانونی بلیت ها پاسخگو باشند زیرا نظارت بر فروش بلیت ها برعهده ایرلاین‌ها است.

فرزادنیا با درخواست از پلیس فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های کشور نسبت به تقویت امنیت در فرودگاه‌ها و پارکینگ‌ها تصریح کرد: امنیت پارکینگ خودروها باید درآستانه عملیات اعزام زائران اربعین حسینی تقویت و مدیریت شود تا شاهد کمترین مشکلی از بابت سرقت خودروها باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.